In april 2018 onthulde BMW de M2 Competition Coupé als vervanger voor de standaard M2 Coupé. BMW verving de N55B30T0 motor met zijn twin-scroll turbo in de M2 met de S55B30T0 single scroll twin-turbomotor. Naast de motor werd een koolstofvezel veerpootbrug gemonteerd en heeft men de keuze voor nieuwe stoelen, nieuwe velgen, een verbeterde remkit en twee nieuwe lakkleuren

Maak direct een afspraak
F87 – BMW M2 Competition 410pk (2018-2020)

BMWspeed is toonaangevend in de ontwikkeling van tuning voor dit model. De ontwikkeling van de tuning is het resultaat van perfectie en toewijding door onze programmeurs. De organisatie maakt gebruik van de nieuwste technologieën en heeft jarenlange ervaring met het remappen van ECU software.

Veel (chiptuning) organisaties kiezen voor de tuning die in samenwerking met Beek Auto Racing is ontwikkeld. Alle ECU upgrades leveren de best mogelijke prestaties en resultaten binnen de aanwezige veiligheidsmarges.

  • 100% op maat gemaakte tuning file
  • Getest en ontwikkeld op Nederlands bekendste rollenbank
  • Best mogelijke prestaties en resultaten binnen de veiligheidsmarges

Aanpassingen aan het motormanagement zijn er al vanaf € 350,00 incl. BTW afhankelijk van het bouwjaar en het model. U vindt een volledig overzicht van onze prijzen hier.

Afhankelijk van uw specifieke model kunnen we uw auto uitrusten met Pops & Bangs, Crackles, Burble on overrun of Schubblubbern, die uit uw uitlaat komen wanneer u wegrijdt. Interesse? Neem dan nu contact met ons op via het onderstaande contactformulier, want we bouwen deze software-aanpassing voor maar € 250,00 inclusief BTW in uw geliefde automobiel, onafhankelijk van het bouwjaar en het model. Hou er rekening mee dat de aanpassing niet op elk BMW model kan worden toegepast!


Specificaties Standaard Stage 1
Cilinderinhoud 2979 cc 2979 cc
Compressieverhouding 10,2:1 10,2:1
Vermogen 410 pk 500 pk
Koppel 550 nm 680 nm
Boring 84 mm
Slag 89,6 mm
Motorcode S55B30A
Brandstoftype Benzine
Extra's
Ter informatie, de getoonde tuningswaarden in de tekst en in de vermogensgrafiek zijn gebaseerd op gemeten waarden op onze Superflow AWD rollenbank. De resultaten worden aan de wielen gemeten en door middel van een berekening wordt de krukaswaarde bepaald. De resultaten kunnen variëren naar gelang de algehele staat van uw BMW voertuig, de transmissie, de temperatuur, de aanwezige brandstof, de gekozen instellingen, de modificaties aan uw auto en eventuele andere variabelen.

BMWspeed adviseert ten allen tijden bij benzine-auto's om met hogere octane benzine te rijden. Wanneer u benzine met een hoger octane-gehalte in uw benzinetank stopt, levert de motor betere prestaties. Uw BMW kan namelijk waarnemen welke benzine gebruikt wordt en stelt daarop de voorontsteking van uw bolide af.

De resultaten en prestaties op deze website zijn onder voorbehoud van wijzigingen en van systeem- en/of drukfouten. U kunt contact met ons opnemen via het getoonde formulier.

Belangrijk! BMW modellen die vanaf ongeveer eind juni 2020 geproduceerd zijn, hebben een gelockte ECU. Helaas kunnen we deze modellen niet software-tunen, omdat het niet mogelijk is de ECU te benaderen met onze tuningtools.

    Beek Auto Racing MercSpeed MINIspeed Porformance VAGspeed

    Bezoek ook de andere dochtermerken van Beek Auto Racing B.V.