De OPF Deleter van LEIB Engineering is gearriveerd. Het product biedt het antwoord op een groeiende vraag van klanten die op zoek zijn naar een geschikte en gemakkelijke oplossing die zich bezighoudt met het verwijderen van OPF / GPF-filters, die zijn geïnstalleerd in het uitlaatsysteem van uw BMW Fxx en Gxx-serie.
De Deleter is ontwikkeld door LEIB Engineering als antwoord op vragen van veel klanten over hoe om te gaan met het verwijderen van OPF / GPF-filters bij vervanging van een uitlaatsysteem. Klanten die kiezen voor een aftermarket-uitlaatsysteem op hun voertuig, kunnen problemen krijgen met motorwaarschuwingsberichten en limp-modussequenties, die alleen konden worden afgehandeld via een ECU/DME-mapping of software tuning.
Voor mensen die hun uitlaat willen vervangen door een nieuw aftermarket cat-back-systeem of een niet-gehomologeerd slip-on / axle back-systeem en die hun auto niet willen tunen vanwege garantieproblemen of het feit dat de ECU in hun auto nog steeds vergrendeld is, kunnen kiezen voor de getoonde Deleter, aangezien deze alle OPF/GPF-errormeldingen dienovereenkomstig zal afhandelen.

OPF-Delete
Het verwijderen van de OPF/GPF’s uit de auto heeft grote gevolgen voor BMW-voertuigen geproduceerd na juli 2018. Specifieke druksensoren kunnen detecteren dat de doorstroming door de uitlaat sneller gaat als je de filters verwijdert. De druk verandert en de sensoren geven een foutmelding ergens boven de 5000 tpm of na een bepaalde kilometerstand.
Dit betekent dat u uw auto, die mogelijk een gloednieuw uitlaatsysteem heeft, niet volledig kunt gebruiken zonder deze sensoren uit te schakelen. De Deleter zorgt voor de OPF-Delete en zorgt ervoor dat u geen fouten meer krijgt wanneer u besluit uw standaarduitlaat te vervangen door een nieuw aftermarket-systeem. Het uitschakelen van de sensor via een ECU / DME-tune is niet meer nodig.
Voor alle BMW-voertuigen leveren wij niet alleen de OPF-Deleter, maar ook een extra CAN MIL Deleter. Deze extra tool zal ook worden geïnstalleerd en is vereist om geen check engine light (CEL) te hebben na het vervangen van de katalysator(en) of OPF/GPF’s. De foutinvoer die optreedt door het wijzigen van de katalysator(en) en/of de GPF(‘s) wordt door de Deleter uitgeschakeld.

In combinatie met een aftermarket downpipe
Klanten die de-cat “race” downpipes zullen installeren, zullen ook de Deleter kunnen gebruiken naast een CAN MIL Deleter-oplossing, die zich bezighoudt met het verwijderen van de katalysatoren. Klanten die aftermarket “sport” downpipes installeren, kunnen ook gebruik maken van de Deleter.
Het plaatsen van een nieuwe downpipe en het verwijderen van de OPF / GPF tijdens het gebruik van het OPF Deleter-product werkt alleen succesvol als een aftermarket-downpipe de verbinding met de druksensoren mogelijk maakt. U moet de verbinding met de druksensoren behouden om de oplossing te laten werken. De nieuwe downpipe moet de twee buizen hebben, die aansluiten op de druksensoren die op de bovenstaande afbeeldingen worden weergegeven. Houd er rekening mee dat downpipes zonder de druksensorslangen niet kunnen worden gebruikt in combinatie met het hier getoonde product.

Installatie
De plug & play installatie duurt ongeveer 90 minuten zonder snijden of solderen. De installatie is mogelijk zonder enige voorkennis door middel van beschikbare en geïllustreerde installatie-instructies.
Als alternatief adviseren wij de installatie door een gespecialiseerde werkplaats of één van onze dealers. Dit is vanwege het feit in sommige gevallen (max 5%) een additionele OPF replacement reset vereist is in de ECU van uw auto. Dit kan alleen worden uitgevoerd door een specialist.
De belangrijkste factor van dit product is dat u geen foutmeldingen krijgt die in het geheugen van de motorregeleenheid worden gegenereerd en dat er geen aftermarket-motortuning nodig is. Mocht u specifieke vragen hebben of het product willen aanschaffen, neem dan gerust contact op met het team van BMWspeed via het onderstaande contactformulier.
- Vanaf prijs voor de OPF-Deleter voor viercilinder motoren met enkele turbo is 580,00 EUR inclusief BTW.
- Vanaf prijs voor de OPF-Deleter voor zescilinder motoren met enkele turbo is 580,00 EUR inclusief BTW.
- Vanaf prijs voor de OPF-Deleter voor zescilinder motoren met dubbele turbos is 727,00 EUR inclusief BTW.
- Vanaf prijs voor de OPF-Deleter voor achtcilinder motoren is 727,00 EUR inclusief BTW.
Inbouw is niet inbegrepen in de getoonde prijzen!